Online adverteren

Online adverteren

Online adverteren is al jaren aan een sterke opmars begonnen. Steeds meer bedrijven beseffen dat de digitale kanalen uitstekende kansen bieden om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Bestaande vormen van online marketing veranderen snel en volgen de ontwikkelingen zich snel op. Daarnaast neemt de concurrentie online dan ook snel toe.

Wij begrijpen dat ondernemers niet altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Wij helpen deze ondernemers dan ook graag hoe je precies de juiste doelgroep bereikt, inzicht krijgt in deze doelgroep en je advertentie campagne en hoe je deze resultaten beoordeeld.

ONLINE MARKETING DIENSTEN

Google Adwords logo

Google Adwords

Klanten vinden jouw bedrijf op Google op het juiste moment dat ze zoeken naar jouw product of dienst.

Display advertising

Display advertenties getarget op demografie en remarketing om ervoor te zorgen dat klanten je merk zien en actie ondernemen.

E-mail automation

E-mail marketing Automation helpt je om marketing- en verkoopprocessen effectief en efficiënt aan te passen.

Facebook adverteren

Adverteren op Facebook helpt je nieuwe klanten te vinden en en belangrijker nog, duurzame relaties met hen op te bouwen.

Vroeger, laten we zeggen enkele tientallen jaren geleden, was het heel gewoonlijk om een advertentie in de krant te zetten. Voor de moderne ondernemer zijn daar tegenwoordig veel meer kanalen bijgekomen. De nadruk verschuift van het adverteren in bijvoorbeeld de krant naar het adverteren online. Wat zijn eigenlijk de voordelen van online adverteren?

De doelgroep is makkelijk bereikt

In tegenstelling tot bij bijvoorbeeld een krant of magazine is het online veel gemakkelijker om jouw specifieke doelgroep te bereiken. Stel je voor dat jouw doelgroep vrouwen tussen de 45 en 60 jaar zijn uit de Randstad die houden van uiteten gaan. In de ‘echte’ wereld is het lastig hier een passende advertentie voor te vinden.
Online ook, daar niet van. Het internet is geen wondermiddel. Maar met behulp van bijvoorbeeld Facebook en Google is het heel gemakkelijk om een screening te laten maken van potentiële klanten.

De mogelijkheid een specifiek budget op te geven

Wanneer je wil adverteren in een krant of een tijdschrift staan de prijzen vaak vast. Er is een vast bedrag voor een kwart, halve of hele pagina. Wanneer je online adverteert is het veel gemakkelijker om soepel met je budget om te gaan. Jouw advertentie kan immers simpelweg getoond worden totdat je budget op is. Dat maakt het ook heel gemakkelijk om te adverteren met een klein budget of als proef, aangezien je eerst een advertentie kunt plaatsen voor een klein publiek om te kijken of dit überhaupt aanslaat.
Daarnaast is het zelfs mogelijk vrijwel gratis online te adverteren. Denk bijvoorbeeld via Facebook of een unieke en relevalte content zodat je op de eerste pagina van google staat. Er zijn steeds meer kleine winkeliers en ZZP’ers die een eigen Facebookpagina en website oprichten. Het is heel gemakkelijk om hier dan bijvoorbeeld de aanbiedingen van de aankomende week op te plaatsen. Veel van deze kleine ondernemers houden hun pagina levend en bruisend door af en toe winacties te houden waar mensen kans kunnen maken op een prijs wanneer zij de post delen.

De resultaten zijn goed terug te vinden

Als je adverteert wil je ook daadwerkelijk weten wat en hoeveel er wordt verkocht. Wanneer je online adverteert is precies te zien hoeveel mensen geklikt hebben op jouw advertentie. Dit zorgt ervoor dat de resultaten exact zijn te meten. Hierdoor is dus ook goed te zien wat een investering opgeleverd heeft. Daarnaast is de mogelijkheid om “meet software” mee te laten draaien op je website zodat je goed in staat bent de gedragsstroom te analyseren en deze te optimaliseren.

Met meerdere wegen dezelfde mensen bereiken

Als je een advertentie hebt in een krant of een tijdschrift is niet te zien hoeveel mensen ook daadwerkelijk jouw website bezoeken. Wanneer je een online advertentie hebt is dit echter wel heel goed terug te vinden. Het is vaak zelfs mogelijk om alle mensen die de afgelopen dertig dagen jouw website via Facebook, Google of andere websites hebben bezocht te bereiken. Zo kun je potentiële klanten nog net over de streep trekken.

Geheel makkelijk aanpassingen doen

Het fijne aan online adverteren is dat je heel flexibel bent. Het is dan ook heel gemakkelijk om tijdens een campagne aanpassingen te doen. Mocht iets niet werken of mocht het marketingteam ineens een briljante ingeving krijgen dan kan deze gemakkelijk doorgevoerd worden. Niet alleen heb je veel meer vrijheid, je staat daarnaast ook nog eens sterker tegenover de concurrentie. Mochten jij een stunt bedacht hebben en jouw concurrent komt met een betere stunt, dan kan jij vrijwel kosteloos jouw campagne hier weer op aanscherpen.

Kies zelf wanneer mensen de advertentie zien

Wanneer je een advertentie hebt in een krant of tijdschrift dan ben je afhankelijk van wanneer deze wordt verspreid om het aan de mensen te laten zien. Wanneer je kiest voor een online advertentie dan heb je zelf geheel in de hand wanneer deze aan het publiek getoond wordt. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een bepaalde dag, maar kan je ook wachten met adverteren totdat jouw product is gelanceerd.
Het is ook heel gemakkelijk om met bepaalde dagen in het jaar rekening te houden wanneer je online adverteert. Wat dacht je bijvoorbeeld van bepaalde feestdagen. Als jij een bedrijf hebt dat zich focust op gepersonaliseerde producten dan kan het erg winstgevend zijn om hier in de weken voor Moederdag mee te gaan adverteren.

Online adverteren kent dus vele voordelen. Het is gemakkelijk, flexibel en het is ook nog eens heel doeltreffend. Veel ondernemers zijn eerst een beetje huiverig om online te gaan adverteren, maar uiteindelijk zijn de meesten er zo aan gewend. Dus waar wacht je nog op?